Reisverslag 4 dagen Tenerife

Gepubliceerd op 3 juni 2024 om 11:16

Off we go

Om 01.00 vertrokken richting Charleroi! Van enthousiasme heb ik van tevoren weer geen oog dicht gedaan natuurlijk. Blij dat Maarten wilde rijden (die wel een napje had gedaan) want zo kon ik mooi even 20 minuten powernappen in de auto, lekker!

Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats van het vliegveld moeten we nog even wachten want we zijn wat te vroeg en deze is nog niet open? Wat hier nu precies de bedoeling is, is niet helemaal duidelijk. Een in het Frans schreeuwende Belgische  man roept 'reservation' en komt aangemopperd. Als je vraagt wat hij nou precies van je wil wordt dat echt niet duidelijk (hij staat maar te wijzen en schreeuwen) Chagrijn.

Maarten zoekt het even uit, komt goed. Op het vliegveld was het nog even spannend want er stond bij 'gereed te houden documenten' negatieve test(!?!) en wij hadden alleen ons herstelbewijs en onze voorgangers deden er zorgwekkend lang over en andere voerden discussies. Wij knepen hem even, maar gelukkig konden wij met herstelbewijs en QRcodes voor Spanje en België gelijk doorlopen! Snel door de bagagecontrole en even lekker een ‘ontbijtje’. Rode wijn met een worstenbroodje mosterd, nom nom! Zijn ook al lang wakker. Zo hopelijk lekker slapen in het vliegtuig! Primatourtje er in en slaap lekker!

(Geplande) Pittstop op Gran Canaria en dan doorvliegen naar Tenerife. Het was een rustige vlucht waarvan we het merendeel liggen slapen. M’n stijve nek is nog net iets stijver nu maar joh, we zijn er bijna en zonder vertraging! Het is nog maar 30 minuten doorvliegen naar Tenerife! Jaaa! Lekker vlot aangekomen op Tenerife! Op zoek naar een taxi en hup, zo door naar ons hotel!

Aangekomen bij het hotel konden we nog niet inchecken. Koffers dus maar  vast gedropt en lekker op de boulevard wat gaan eten en drinken. Lekker in het zonnetje! Genieten dit! Daarna de klim naar boven terug naar het hotel. Ons hotel ligt wat op de heuvel. We stinken na zo'n dag dus even lekker onder de douche, even lui aan doen in de hotelkamer en dan weer terug naar de boulevard voor een drankje en wat boodschappen. Het hotel is leuk ingedeeld. Een grote 'hoofdstraat op een helling naar beneden met allemaal zijstraatjes met huisjes. Net een wijkje. Erg schattig. De kamers zijn praktisch en erg basic met een eigen keukentje (zo de koelkast even vullen!) en hebben wel echt een ruim balkon! Vanavond even checken hoe het eten in het restaurant hier is! Ben benieuwd. Beneden op de Boulavard smaakte het eten in ieder geval erg goed en het was helemaal niet duur!

Oke, even later blijkt ons oorspronkelijke plan mislukt. Toch bij een restaurant gestrand in het stadje. Lekker gegeten wederom. We zijn ook best wel moe inmiddels en heb het koud! Dus lekker op tijd naar bed! We kijken erg uit naar het duiken van morgen!

Diving Day 1

Ruim op tijd bij de Big Fish Dive Centre aangekomen. Toffe gids! Spullen klaargemaakt en gaan! De eerste duik is met nog 2 anderen (en de gids natuurlijk) en de 2e alleen wij! Ideaal! Er zijn wel meer mensen op de boot maar allemaal ervaren duikers die graag hun eigen gang gaan, allemaal aardig! Leuke club! Op de gommyboot terug klimmen is wel een dingetje. Dat gaat me niet erg soepeltjes af en ik voel me net een walrus op het strand of en vis op het droge, omschrijf het maar?! Hoe ik me toch zat te kloten om aan boord te komen. Haha. Maarten deed dat soepeltjes. He made it look so easy. Wat hebben we gelachen!

Schildpadden, zeesterren, roggen, octopus, verschillende vissen gezien. De angel sharks waarnaar we opzoek waren bij de 2e duik die waren er helaas niet. Tja die kun je natuurlijk niet bellen 'kom even langs' Haha, was dat maar waar! Geeft niet, morgen weer een dag en bovendien was het ook weer heerlijk om te duiken! Als afsluiter lekker een middagje op het strand in Los Christianos Wat geniet ik van deze dag!

Diving Day 2

De volgende dag op tijd weer op. Een stevig ontbijtje en ready for pickup! Die was iets aan de late kant maar geen probleem we hebben de hele dag. Vandaag is de groep een stukje groter bij aanvang. We hebben gevraagd of we vandaag naar een wrak kunnen en dat was oké! Yes! De groep is ook echt gezellig!

We hebben weer twee ontzettend leuke duiken gemaakt!! Wat een geweldige ervaringen waren dit! Een duik naar een wrak, waarbij we ook door het wrak heen zwommen. Leuk hoor, wel flinke deining! Aan zeeleven; sepia, octopus, roggen, scholletjes, hooiwagenkrab, zee egels, zeesterren enz. enz. gezien... ♡♡ weer ontzettend genoten! Ik kan er eigenlijk geen genoeg van krijgen en het liefst ging ik nog meer duiken morgen, maar we hebben wel een heel vet alternatief gevonden voor morgen! Om een beetje af te wisselen. Anders zien we niks van Tenerife. En dit idee heeft me wel overtuigd! We gaan paragliden en daarna een (private) quad-ride naar de vulkaan El Teide! Nu al zin in!

Van los Christianos terug gewandeld naar het hotel, dat was een uurtje lopen. We hebben wat gegeten en ons opgefrist in het hotel. Daarna weer even naar de boulevard voor een drankje!

Paragliden en Quad-ride El Teide

Okay, weer een nieuwe dag! Op tijd opgestaan. Wat een stralende dag is het vandaag! Warm en geen wolkje aan de lucht. Ideaal voor ons zicht bij het paragliden! Eerst even een ontbijtje naar binnen gewerkt en even een uurtje in de zon gelegen bij het zwembad, om vervolgens te worden opgehaald voor paragliden. Let's do this!

We worden vergezeld door een wel héél stoer koppel. Beide 81 jaar met de mentaliteit van je kan het maar eens gedaan hebben in je leven! Stoer hoor. ‘Ja’ zegt die vrouw ‘mocht het misgaan, ik ben toch al dicht bij de hemel! Je moet geen spijt hebben van dingen die je níet gedaan hebt in je leven dus ik ga dit doen!’ GEWELDIG! That's the spirit!

Paragliden was leuk! Bovenop de berg werd mijn piloot aangesproken door een andere paraglider die met hem op de foto wilde. Wat blijkt, hij is kampioen en bekend in die wereld dus, nou dan wil ik natuurlijk ook ff met deze beroemdheid op de foto hahaha! Gezellige kerel ook! Leuke herinnering!

Daarna een zeer leuke quadtocht gemaakt naar El Teide. Waar het beneden lekker 27 graden was, was het boven ijskoud en lag er zelfs sneeuw op de berg. We zijn tot 2070 meter gegaan. Onze handen zijn bevroren, helemaal die van Maarten die zijn handen aan het stuur heeft. We zijn niet heel erg gekleed op deze kou. Het is een km of 45 naar het eindpunt. Onderweg stoppen we op wat bijzondere plekken. Zo zijn we bij een pine forrest gestopt waar een boom stond van meer dan 700 jaar oud en tot wel 65 meter hoog. Super gaaf om zo onderweg verschillende werelden te zien. Eerst wat dor landschap met cactussen en dan kom je bij een dennenbos en dan voorbij de lavavlakten. Het was een erg gave ervaring. Compleet vernikkeld, maar wat een plaatjes! Was weer een leuke dag!

Bye bye Tenerife

Helaas, de vakantie zit er al weer op.. Tijd om terug te keren naar ons koude kikkerlandje! Ondanks het korte bezoek was het weer een trip vol leuke dingen en hebben we genoeg om over na te genieten!